Голяма част от стойността на електромобилите се пада на акумулаторните батерии. А най-големият проблем, с който се сблъскват много от собствениците им е времето за зареждане на техните батерии. Новата технология на компанията Power Japan Plus обещава да реши освен тези два въпроса, да повиши безопасността при използване на тяговите акумулаторни батерии.
Dual Carbon
Както съобщава CNET, компанията Power Japan Plus е представила така наречената технология Ryden или Dual Carbon, която предполага използването в батерията на въглероден анод и катод, като по този начин се увеличава скоростта на зареждане на съществуващите литиево-йонни акумулатори 20 пъти.
Освен това, както твърди производителят, при разреждане новите батерии не се нагряват, което изключва необходимостта от допълнителното им охлаждане.
dual-carbon-batt-head
Определящи фактори за стойността на сегашните литиево-йонни акумулатори са металите – кобалт, никел и манган, от които основно е направен катода. Power Japan Plus е решила да използва за автомобилните акумулаторни батерии по-достъпният и по-евтин материал – въглерод. Компанията е разработила въглерода с органичен произход Carbon Complex, който се получава от памук.
Батерията Ryden запазва плътността на енергията (kWh/kg)на съвременните Li-ion батерии. Поради това пробегът на автомобила се запазва, но се увеличава скоростта на зареждане на акумулаторите, което ще намали престоя за дозареждане. Например, пълното зареждане на електромобила Nissan Leaf продължава четири часа. А с батерията Ryden това време ще се съкрати до 12 минути.
Power Japan Plus съобщава за още едно предимство – разработената от нея технология не допуска разрушаване или намаляване на срока за експлоатация при пълно разреждане. сега използваните батерии, нямат такова качество. За да се съхрани срокът на експлоатация, производителите им забраняват да се разреждат напълно.
Отсъствието на нагряване при бързо разреждане също влияе положително за подобряване на безопасността при използването на новите батерии. За недопускане на прегряване на клетките на акумулаторите производителите на електроавтомобили предвиждат система за охлаждане. Известно е, че повредена батерия вследствие на прегряване може да бъде причина за взрив или пожар.
Акумулаторните клетки на Power Japan Plus са от типоразмер 18650, който най-често се среща при лаптопите. Такъв, обаче, използва и компанията Tesla в своя електромобил Model S.
На първо време компанията Power Japan Plus ще започне с производството на батериите Dual Carbon за медицински цели и за спътници. След това тя планира да я лицензира за други компании, които да я адаптират за нуждите на автомобилния пазар.
Източник: http://hi-news.ru/technology/novye-yaponskie-batarei-sdelayut-elektromobili-deshevle-i-bezopasnee.html , там ще намерите и кратко рекламно-познавателно филмче за технологията.