ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


В Норвегия заработи най-големият завод за рециклиране на батерии в ЕС

21.05.2022

Hydrovolt, най-големият завод за рециклиране на батерии в Европа, започна работа във Фредрикстад, Норвегия.
Новият завод за рециклиране на батерии може да обработва 12 000 тона батерии годишно или около 25 000 батерии за електрически превозни средства.
В момента това е достатъчно за целия пазар на отработили ресурса си батерии в Норвегия.

 

Заводът е съвместно предприятие между две норвежки компании, Hydro, една от най-големите алуминиеви компании в света, и Northvolt, производител на батерии, който изгражда заводи за батерии в Швеция и Германия.

Hydrovolt твърди, че може да възстанови 95% от материалите, използвани в акумулатора на електрическия автомобил, включително пластмаса, мед, алуминий и „черна маса“ – прах, съдържащ различни елементи вътре в литиево-йонните батерии – никел, манган, кобалт и литий.

И двете компании, участващи в съвместното предприятие, ще се възползват от материалните потоци. Hydrovolt има достъп до рециклиран алуминий, който изисква само около 5% енергия в сравнение с първичния алуминий (алуминият е един от най-рециклираните материали на Земята). А Northvolt ще има достъп до други материали, които могат да бъдат извлечени от черната маса и използвани повторно в производството на нови батерии, което Northvolt планира да направи с няколко завода в Европа.

Тези елементи предизвикват нарастваща загриженост както за производителите, така и за националните правителства.
Изправени пред проблемите на глобалната верига за доставки, цените на много материали, използвани в батериите за електрически превозни средства, се повишиха рязко и тяхната наличност е ограничена.
Рециклирането предлага друг начин за достъп до тези материали и също така намалява въздействието от извличането на нови материали.

Northvolt има за цел да рециклира 50% от всички суровини за батерии до 2030 г. Това е доста амбициозна цел, като се има предвид, че световният пазар на електрически автомобили ще нарасне с порядък или повече по това време, новата кола, построена днес, е готова за рециклиране.

Предвид тези големи планове съвместното предприятие не почива на лаврите си и възнамерява да разшири преработвателния си капацитет в цяла Европа. Групата искаше да започне първа в Норвегия заради ранното си лидерство при въвеждането на електрически превозни средства.
Тъй като електрическите автомобили са популярни в Норвегия от няколко години, това означава, че повече коли са на път да свършат там, отколкото в останалата част на Европа.

Но Норвегия като цяло е малък пазар, така че Hydrovolt би искал да отвори бизнес в други европейски страни, за да бъде по-близо до повече източници на батерии с развитието на други пазари на електрически превозни средства.
Освен това е вероятно правителствата да въведат задължителни програми за рециклиране и Hydrovolt вярват, че могат да изпреварят, като бъдат първи в играта.

От Hydrovolt се надяват, че с това разширяване в Европа ще успеят да достигнат производствен капацитет от 70 000 тона батерии до 2025 г., а до 2030 г. – 300 000 тона.

Източник: https://elektrovesti.net/80469_u-norvegii-vvedeno-v-ekspluatatsiyu-naybilshiy-v-es-zavod-z-pererobki-akumulyatoriv

Tags: ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

МААЕ и нейната дейност. Въпроси и отговори.

  Международната агенция за атомна енергия (МААЕ) е изправена пред финансова криза. Говорейки пред репортери във Виена, генералният директор на МААЕ Рафаел Гроси призна,...

Още »

Новите реактори ще имат ли достатъчно обогатен уран? Въпроси и отговори.

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ-2023 ще се проведе от 7 до 9 юни