Комбинацията от достъпни материали и прости технологии позволи да се създаде композит, който увеличи капацитета на акумулаторите четири пъти.
Това ще удвои пробега на електрическите превозни средства, ще им позволи да зареждат до 80% само за 5 минути и ще увеличи няколко пъти капацитета на всички системи за съхранение на енергия. Решението се оказва толкова просто, че търговската му реализация може да бъде бърза.
Повечето съвременни електрически превозни средства имат акумулатори с графитни аноди.
Според експерти, замяната на графита със силиций може да увеличи капацитета на батерията и значително да увеличи пробега на електрическите автомобили.
Силициевите аноди обаче имат сериозен проблем – нестабилност. След няколко цикъла на зареждане и разреждане, капацитетът им значително намалява.
Учени от Корейския институт за върхови технологии, за чиято работа разказва Phys.org, представиха своя подход към решаването на проблема.
Екипът се обърна към обичайните ежедневни вещества – вода, масло и нишесте. Изследователите разтварят силиция в масло, а нишестето във вода и след това ги смесват. След термична обработка на сместа се получава траен въглерод-силициев композит.
Експериментите показаха, че композитният анод има четири пъти по-голям капацитет от графитния си колега – 1530 mAh/g срещу 360 mAh/g. В същото време той остава стабилен за 500 цикъла. Освен това новият материал ще позволи на батерията да се зареди до 80% само за пет минути.
Според авторите простотата на процесите и достъпността на използваните материали ще даде възможност за комерсиализиране на технологията и започване на масово производство в най-кратки срокове.
Изследователите смятат, че благодарение на композитните катоди ще бъде възможно да се удвои пробегът на електрическите превозни средства.
Освен това, разработката ще увеличи капацитета на системите за съхранение на енергия.