ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Китай заплашва да завладее световния пазар на електрически автомобили

02.01.2019

След културната революция от 60-те и 70-те години, която нанесе вреда на китайската икономика, страната започна да отваря пазарите си за външния свят.
Целта бе да се внедрят технологични ноу-хау от чужбина, които след това да бъдат усвоени от местни компании.

 

Началото бе неуспешно

В началото на 80-те години на чуждестранните автопроизводители е било позволено да работят в Китай само при условие, че те създадат съвместно предприятие с китайски партньор. Тези китайски компании, работещи с чуждестранни компании, в крайна сметка трябваше да придобият достатъчно знания, за да функционират независимо.

Във всеки случай, това беше планът. След това китайските автомобили наводниха пазара, но те се оказаха предимно евтини фалшификати – приличаха на чуждестранни коли, но пълнежът не беше толкова добър. Автопроизводителите в САЩ и Европа отидоха далеч пред китайците.

 

Китай се възползва от новата възможност

Единственият начин да надмине останалия свят, в този случай, бе да направи залог на напълно нова технология.
И тук електрическите автомобили се появяват на сцената, по-малко механично сложни и разчитащи главно на чудесата на електрониката.

Електрическият двигател на Chevrolet Bolt съдържа само 24 движещи се детайлис. За сравнение, двигателят с вътрешно горене Volkswagen Golf включва цели 149.
Междувременно Китай вече е сформирал индустриална верига от доставчици на електроника за много години напред – производство на батерии, телефони и електронни устройства за целия свят.

Сега китайското правителство активно приветства прехода от двигателите с вътрешно горене към електродвигателите и то в такива мащаби, в каквито никоя страна не може да си позволи.

Електрическият транспорт се превърна в един от десетте стълба на „Произведено в Китай 2025″ – държавен план за страната, която е длъжна да стане лидер в високотехнологичните отрасли на промишлеността – и провежда политика за създаване на търсене.
От 2013 г. близо 500 компании за електрически превозни средства са започнали работа в Китай, за да задоволят искането на правителството и да печелят пари от субсидии, предназначени да осигурят доставките.

 

Екологията става водеща сила

И правителството обещава на своите клиенти една от най-трудно достъпните за китайските маегаполиси екстри: регистрационен номер за автомобил, ако е електрически.
В борбата със замърсяването количеството на регистрационни номера, давани всяка година, е строго ограничено. Пекин ги разпределя на лотария, но шансът да получи номер е 0,2%. Шанхай ги продава на търг на цени, по-високи от цената на местните автомобили.
Но номерата за електрическите автомобили обикновено са безплатни.

„Светът се нуждае от друг начин за стимулиране на икономиката“, казва Бил Русо, генерален директор на базираната в Шанхай автомобилна консултантска фирма. „Китай признава, че не може да зависи от изкопаемите горива – ще се задуши в собствените си пари.“

Главозамайващата скорост на Китай промени стратегиите на традиционните автомобилни производители. Много от тях вече обмислят глобалната си стратегия за електрификация, базирана на индустриалната политика на Китай, но с бързо развиващите се китайски компании трудно се справят – и това е заплаха за почти всички производители на автомобили, включително Ford, General Motors и европейските.

Източник: http://www.nanonewsnet.ru/news/2018/kitai-ugrozhaet-zakhvatit-mirovoi-rynok-elektromobilei?utm_campaign=subscribe_techno&utm_medium=email&utm_source=subscribe

Tags: ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

ЕС – Ядрената енергетика се изплъзва от Европа

Атомът тръгва от Запад на Изток, и това съществено променя ядрения отрасъл. Към такъв извод са склонни много от участниците в европейския ядрен форум,...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ, 16–18.09.2020, Варна

Последни коментари