ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Японците пуснаха първата подводница с литиево-йонни акумулаторни батерии

12.10.2018

Японската корпорация Mitsubishi Heavy Industries в корабостроителницата в Кобе пусна на вода дизел-електрическата подводница Oryu от тип Soryu. Както пише Nikkei новата подводница е първият японски кораб от този тип, оборудван с литиево-йонни батерии. В близко бъдеще корабът ще започне изпитания, а през март 2020 г. ще бъде прехвърлен на Японските морски сили за самоотбрана.

 

В дизел-електрическите подводници батериите са необходими за скрито движение под водата, когато стартирането на дизелгенераторите за захранване на силовите електрически двигатели е нежелано или напълно невъзможно.
Обикновено оловни киселинни батерии се използват на подводниците. Но те правят конструкцията на кораба по-тежка, не могат да осигурят достатъчна продължителност на пътуването и да се зареждат за дълго време.

Японските дизайнери решиха да използват литиево-йонни батерии в подводницата по няколко причини.
Първо, батериите, събрани от такива акумулатори, имат значително по-голям капацитет от оловно-киселинните.

При ниски скорости подводният преход с литиево-йонните батерии е сравним с обхвата на действия с оловно-киселинните батерии или двигателя Стърлинг.
На второ място, при високи скорости обхватът на действие на кораба надвишава този показател, когато се използват традиционните батерии.
И на последно място, трето, литиево-йонните батерии могат да се зареждат с по-големи токове, отколкото при зареждане на оловно-кисели батерии. Това означава, че е необходимо значително по-малко време за пълно зареждане на литиево-йонните батерии.

Водоизместимостта на подводницата Oryu е 4,2 хиляди тона при дължина 84 метра и ширина 9,1 метра. Корабът може да достигне скорост до 20 възела. Подводницата е оборудвана с два дизелови двигателя и четири двигателя на Стърлинг, необходими за задвижване на силовите електрически мотори и дозареждане на батериите в подводно положение.

Под водата, двигателите на Стърлинг работят чрез изгаряне на дизелово гориво; продуктите от изгарянето се изхвърлят във водната струя от винтовете. Подводницата “ Oryu „, подобно на останалите кораби тип „ Soryu „, може да не излиза над водата до три месеца.

Източник: http://www.nanonewsnet.ru/news/2018/yapontsy-spustili-na-vodu-pervuyu-podlodku-s-litii-ionnymi-akkumulyatorami?utm_campaign=subscribe_techno&utm_medium=email&utm_source=subscribe

Tags: , ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

Тежките метали и мисли за бъдещето – изводи от конференцията ТЖМТ

През октомври в руския град Обнинск, известен с това, че там е изградена първата атомна електроцентрала в света, се събраха специалисти от десетина държави...

Още »

АЕЦ “Козлодуй” постави рекорд по време на ПСЕ сред енергоблоковете с ВВЭР-1000

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

ENEN PLUS project – европейско ядрено ученическо състезание

Последни коментари