ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


До края на 2024 г. Северният морски път трябва да заработи целогодишно

06.08.2022

Федералното държавно бюджетно учреждение „Главно управление на Северния морски път“ („Главсевморпут“) е създадено в държавната корпорация „Росатом“. Съответната заповед беше подписана от руския премиер Михаил Мишустин.

Главсевморпут е създаден на базата на щаба на морските операции на ФГБУ „Atomflot“ за управление на корабоплаването и организиране на дейности по Северния морски път (СМП).
По-рано през юни руският президент Владимир Путин подписа закон, който централизира правомощията на Росатом да управлява корабоплаването в СМП. Законът предвижда организирането на корабоплаването на базата на Главната дирекция на Северния морски път.
В същото време се променя механизмът за издаване на разрешителни за корабоплаване в акваторията: сега освен издаването на разрешителни се предполага, че те могат да бъдат спирани, подновявани, изменяни и отнемани. Тези нововъведения се въвеждат в контекста на увеличаване на товарния трафик по СМП с цел повишаване на безопасността на корабоплаването по маршрута.

Владимир Путин по-рано заяви, че плановете за развитие на товарния трафик по Северния морски път не трябва да се изместват и целта за увеличаване на товарния трафик по СМП в размер на 80 милиона тона през 2024 г. остава в сила. Както каза вицепремиерът Александър Новак по-рано на специална среща на 1 август, Главсевморпут, който включва Щаба на морските операции, ще осигури безопасността на корабоплаването по маршрутите на СМП, стабилната доставка на стоки в рамките на северната доставка и ще привлече допълнителни нови транзитни превозвачи към СМП.

„Създаването на Федералната държавна бюджетна институция „Главно управление на Северния морски път“ към държавната корпорация „Росатом“ е знаково събитие за всички, които работят в Арктика. Изправени сме пред задачата да създадем най-разбираемите и конкурентни условия за корабоплаване във водите на Северния морски път. Тази задача беше поставена от президента на Руската федерация, като се вземат предвид всички повишени задачи за организиране на интензивно корабоплаване, осигуряване на безопасността и ефективността на корабоплаването за всички корабособственици в акваторията на СМП. Безопасността на движението и търговската привлекателност на маршрута ще улеснят пристигането на нови компании в Арктика. До края на 2024 г. Северният морски път трябва да работи целогодишно. Не трябва да забравяме, че формирането на транзит по СМП и развитието на транспортната система е необходимост в съвременния свят. Федералната държавна бюджетна институция „Главна дирекция на Северния морски път“ е събрала екип от професионалисти за решаване на всички задачи“, коментира Вячеслав Рукша, заместник генерален директор, директор на дирекцията на Северния морски път на държавната корпорация „Росатом“. за създаването на Главсевморпут.

За справка

Росатом е инфраструктурен оператор на Северния морски път от 2018 г., а държавната корпорация управлява и единствения в света флот от ледоразбивачи с ядрен двигател. Въпросите на нормативната уредба, въпросите на международната дейност, контролът и надзорът остават в юрисдикцията на Министерството на транспорта и подчинената му агенция. Трябва да се отбележи, че Федералната държавна бюджетна институция Главсевморпут е създадена в годината на 90-годишнината на съветската Главна дирекция на Северния морски път, която е създадена за националното икономическо развитие на Арктика и осигуряване на навигацията по Северния морски път .

Източник: http://www.energyland.info/news-show-tek-atom-231853

Tags: ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Тема на седмицата

Индийският епос на „Уестингхаус”

През последните години компанията „Westinghouse” извършва активна дейност в страните от Източна Европа. От новините през последните две седмици може да се отбележи откриването...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ-2020 няма да се проведе заради епидемията от COVID-19

Последни коментари