Китай, където екологията на градовете е увредена от традиционните автомобили, обещава да стане един от най-големите световни пазари на електромобили вследствие на държавната подкрепа. В някои от градовете субсидията за покупка на електромобил достига 120 хиляди юана (18,7 хиляди долара), при средна цена 30-40 хиляди долара.
Консултантската фирма Branan след направено проучване констатира, че в днешни дни акумулаторният транспорт може да бъде по-изгоден от въглеродния само при наличието на държавно субсидиране и постоянно търговско използване.
“Колкото по-интензивно се използва автомобилът, толкова по-малка ще бъде разликата в издръжката в сравнение с бензиновият аналог. Нали засега при електромобилите капиталните разходи са относително големи, но оперативните са по-малки в сравнение с традиционните машини”, – обяснява представителят на фирмата.
Прогнозите се свеждат до това, че литият ще поевтинява и ако литиево-йонните технологии продължат да се развиват със същите темпове, автомобилите за лично ползване ще станат икономически ефективни след не по-рано от 5-7 години.