ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Личните електромобили засега не са икономически ефективни

07.08.2012

Китай, където екологията на градовете е увредена от традиционните автомобили, обещава да стане един от най-големите световни пазари на електромобили вследствие на държавната подкрепа. В някои от градовете субсидията за покупка на електромобил достига 120 хиляди юана (18,7 хиляди долара), при средна цена 30-40 хиляди долара.

Консултантската фирма Branan след направено проучване констатира, че в днешни дни акумулаторният транспорт може да бъде по-изгоден от въглеродния само при наличието на държавно субсидиране и постоянно търговско използване.

“Колкото по-интензивно се използва автомобилът, толкова по-малка ще бъде разликата в издръжката в сравнение с бензиновият аналог. Нали засега при електромобилите капиталните разходи са относително големи, но оперативните са по-малки в сравнение с традиционните машини”, – обяснява представителят на фирмата.

Прогнозите се свеждат до това, че литият ще поевтинява и ако литиево-йонните технологии продължат да се развиват със същите темпове, автомобилите за лично ползване ще станат икономически ефективни след не по-рано от 5-7 години.

Tags: ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

МААЕ и нейната дейност. Въпроси и отговори.

  Международната агенция за атомна енергия (МААЕ) е изправена пред финансова криза. Говорейки пред репортери във Виена, генералният директор на МААЕ Рафаел Гроси призна,...

Още »

Новите реактори ще имат ли достатъчно обогатен уран? Въпроси и отговори.

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ-2023 ще се проведе от 7 до 9 юни