През януари 2020 г. Министерството на енергетиката на САЩ (DOE) обяви старта на Голямото предизвикателство за съхранение на енергия (Energy Storage Grand Challenge - ESGC), което нарича „комплексна програма, предназначена да ускори разработването, комерсиализацията и използването на технологии за съхранение на енергия от следващо поколение и да запази глобалното лидерство на Америка в съхранението на енергия.”
През декември 2020 г. министерството публикува свързаната с това Пътна карта (Energy Storage Grand Challenge Roadmap), „първата цялостна стратегия за съхранение на енергия“.
Проектът на документа беше публикуван през юли 2020 г. и след обширна дискусия със заинтересованите страни, министерството публикува преработената окончателна версия.
Пътната карта включва „агресивна, но постижима цел: да се разработят и произвеждат вътрешни технологии за съхранение на енергия, които могат да отговорят на всички нужди на американския пазар до 2030 г.“ С други думи, говорим за пълно „заместване на вноса“.
Съответно стратегията осъществява три концепции: „Създаване на иновации тук“, „Производство тук“, „Разполагане навсякъде (износ)“.
Документът съдържа целеви икономически параметри за системи за съхранение на енергия.
Първо, през 2030 г. изравнените разходи за дългосрочно стационарно съхранение трябва да бъдат $ 0,05 / kWh, което е с 90% по-малко в сравнение с 2020 г. Постигането на тази цел ще позволи на системите за съхранение на енергия да бъдат разгърнати ефективно на практика навсякъде – за доставяне на енергия през пиковите периоди, поддържане на мрежата за бързо зареждане на електрически превозни средства и „осигуряване на надеждността на критичните услуги“.
Други обещаващи приложения за стационарно съхранение включват, според Министерството на енергетиката на САЩ, обслужване на отдалечени общности, подобряване на гъвкавостта на системата, повишаване на устойчивостта на взаимозависимите мрежи и улесняване на трансформацията на мрежата.
Второ, до 2030 г. фабричните разходи за акумулаторна батерия за пробег от 300 мили на електрическо превозно средство на трябва да бъдат повече от $ 80/kWh, 44% по-малко от сегашните $ 143/kWh [според според проучване на BloombergNEF средната цена на батерия през 2020 г. е 137 долара за киловат час].
Постигането на тази цел през 2030 г. ще доведе до конкурентоспособността на електрическите превозни средства и също така ще има положителен ефект върху развитието на сектора на стационарните системи за съхранение на енергия (отбелязва се, че днешните параметри на разходите са свързани с литиево-йонни батерии, но целта за намаляване на разходите може да бъде постигната например с „друга химия“) , литиево-метални батерии).
ESGC обхваща пълния спектър от технологии за съхранение на енергия, разделени в няколко категории: електрохимични, електромеханични, термични, гъвкави генерации, гъвкави товари и силова електроника, а също така обмисля различни случаи на използване на съхранение, за да гарантира, че технологиите за съхранение могат ефективно да отговорят на специфични нужди.