ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Завърши изработването на реакторната установка Ритм-200 за атомния ледоразбивач Арктика

29.06.2016

Атомэнергомаш завърши изработването на реакторната установка Ритм-200 за атомния ледоразбивач Арктика по проекта 22220, съобщиха на 27 юни от компанията.

 

Вторият реактор беше изпратен на 26 юни от производствената площадка на ЗиО-Подольск за Балтийския завод в Санкт-Петербург. През май беше транспортиран първият реактор.

За превозване на новите реактори специалистите от Атомэнергомаш са разработили специален железопътен транспортьор от съчленен тип с товароподемност 240 тона.

 

Особености на Ритм-200

Най-новата реакторна установка за ледоразбивачния флот е разработена от ОКБМ Африкантов.

Тя е част от главната енергийна установка на ледоразбивача и включва 2 реактора с топлинна мощност по 175 MW всеки и проектен срок за експлоатация 40 години.

Оборудването на двете парни турбини на РИТМ -200 е произведено от Уралския турбинен завод (холдинг РОТЕК).

Предимствата на РИТМ-200 в сравнение с енергийните установки на действащите атомни ледоразбивачи са: компактност, икономичност, надеждност и безопасност.

Презареждането с ядрено гориво се извършва един път на седем години.

Енергоефективната интегрална компановка осигурява поместването на основото оборудване непосредствено вътре в корпуса на парогенериращия блок.

Затова РИТМ -200 е два пъти по-лек, 1,5 пъти по-компактен и с 25 MW по-мощен от сега използваните реакторни установки тип КЛТ за ледоразбивачния флот.

 

Особености на ледоразбивача Арктика

Ледоразбивачът беше спуснат на вода на 16 юни 2016 година в Санкт-Петербург.

 

Арктика е първият от серията ледоразбивачи, необходими за новия етап от усвояването на Арктика.

За разлика от строящият се военен дизелов ледоразбивач Илья Муромец, ледоразбивачът Арктика е граждански съд, който може да бъде използван за превеждане през ледовете и на военни кораби.

Строителството на ледоразбивача започна през ноември 2013 година в Балтийския завод. Проектът е разработен през 2009 година от ЦКБ Айсберг по договор с ФГУП Атомфлот.

Ледоразбивачът е с две нива на газене, с подобрени технически характеристики по скорост и ледопроходимост.

Горивото във вид на събрана активна зона от касетен тип с ниско обогатяване по U235 ще се произвежда в машиностроителния завод на ТВЭЛ в град Электросталь Московска област.

Арктика ще се експлоатира на Северния морски път (СМП) и ще превежда морски съдове, превозващи въглеводородни суровини от находищата на Ямалския, Гиданския полуостров и шелфа на Карско море до пазарите на страните от Азиатско-Тихоокеанския регион.

Подробности на:http://bmpd.livejournal.com/1986143.html

Tags: , ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

Индийският епос на „Уестингхаус”

През последните години компанията „Westinghouse” извършва активна дейност в страните от Източна Европа. От новините през последните две седмици може да се отбележи откриването...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ-2020 няма да се проведе заради епидемията от COVID-19

Последни коментари