Hinkley Point C се изгражда от EDF Energy в продължение на пет години.
Два огромни кораба пристигнаха край бреговете на Съмърсет, тъй като работата в морето продължава по най-новата атомна електроцентрала в Обединеното кралство Hinkley Point C.
Наречени Neptune и Sea Challenger, те са „повдигащи се“ плавателни съдове, използвани за създаване на шест вертикални шахти в морското дъно.
Шахтите ще се използват за инсталиране на компоненти за системата за охлаждаща вода на електроцентралата.
В крайна сметка централата ще се охлажда от вода, преминаваща през шест мили (10 км) тунели.
След като шахтите, които ще влязат на 20 м (70 фута) в морското дъно, бъдат монтирани, миньорите ще изкопаят хоризонтална връзка между тях и охлаждащите тунели.
Често използвани за изграждане на офшорни вятърни паркове, Sea Challenger и Neptune имат кранове на своите платформи, които имат комбиниран капацитет на повдигане от 1500 тона.
Sea Challenger, който има площадка за кацане на хеликоптер, е по-големият от двата, с дължина 132 м (430 фута), с дължина на Нептун 60 м (200 фута).
За да избегне въздействието на вълни и течения, всеки кораб има четири разтегателни крака, които го издигат над морското равнище.
Джонатан Смит, директор по доставките на територията, каза: „Това е един от последните етапи на нашите офшорни операции, в които екипи от EDF, Balfour Beatty и New Wave Solutions ще работят заедно, за да осигурят още един невероятен инженерен подвиг.“
Роджър Фрост, директор на строителната компания Balfour Beatty, каза, че пристигането на двата кораба е „значителна стъпка напред“.
„Сега очакваме с нетърпение да използваме нашата уникална способност и ненадмината експертиза, за да продължим свързването на шестте мили тунели, които са заровени под Бристолския канал – това е друга важна глава в офшорните работи, необходими за критичната водна точка на охладителната система на Hinkley Point C..“
Очаква се производството на електроенергия в Hinkley Point C да започне през юни 2027 г., две години по-късно от първоначално планираното.
Общата цена на проекта е нараснала до приблизително £25-26bn. EDF заяви, че забавянето до голяма степен се дължи на въздействието на пандемията Covid-19.
Източник: https://www.bbc.com/news/uk-england-somerset-65237474