ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Обединеното кралство може да спести 660 млн. Британски лири до 2030 г., като бракува АЕЦ „Sizewell” и премине към гъвкави енергийни технологии

26.11.2020

Ако правителството на Обединеното кралство подкрепи производството на възобновяеми източници и гъвкавите енергийни технологии като системи за съхранение на електроенергия вместо нова ядрена електроцентрала, около 660 млн. паунда биха могли да бъдат спестени до 2030 г., заключава нов анализ.

Публикацията на вестника „Wärtsilä Energy” идва малко след като правителството на Обединеното кралство потвърди плановете си да подкрепи малки ядрени проекти с над 525 млн. Британски лири финансиране през следващата година. Очаква се част от тях да отиде за Rolls-Royce. През същата седмица EDF потвърди плановете за спиране на ядрената централа Hinkley B от експлоатация до края на 2022 г.

Според изчисленията на Wärtsilä Energy, Обединеното кралство би могло да инвестира в добавяне на 7GW гъвкав енергиен капацитет чрез съхранение в акумулаторни батерии, модерни гъвкави газови централи и технологии като превозно средство към мрежа ( “vehicle-to-grid” V2G) до 2030 г., ако отмени плановете за АЕЦ „Sizewell C”.
Това би позволило на Обединеното кралство да достигне 62% чиста мощност в енергийния микс, намалявайки два милиона тона емисии на CO2 годишно към 2030 г.

Зелени групи, включително Грийнпийс, твърдят, че рискът от изпускане на радиоактивни отпадъци и разпространение на ядреното оръжие не трябва да се пренебрегва и че правителството би било по-добре да инвестира в зелен водород и геотермална енергия.

Източник: https://www.edie.net/news/10/Report–Renewables-and-flexible-energy-could-cut–660m-off-UK-s-net-zero-transition/

Б.Р. – Полезно пояснение – V2G означава „превозно средство към мрежата“и е технология, която позволява енергията да бъде прехвърлена към електрическата мрежа от батерията на електрически автомобил.
С технологията „превозно средство към мрежата“ акумулаторът на автомобила може да се зарежда и разрежда въз основа на различни сигнали – например необходимост от производство или потребление на електроенергия наблизо.

Tags: ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

Индийският епос на „Уестингхаус”

През последните години компанията „Westinghouse” извършва активна дейност в страните от Източна Европа. От новините през последните две седмици може да се отбележи откриването...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ-2020 няма да се проведе заради епидемията от COVID-19