ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Атомният ледоразбивач „Арктика“ се завърна в Санкт Петербург след морски изпитания във Финландския залив и Балтийско море

19.09.2020

„Програмата на морските изпитания е завършена изцяло“, каза Мустафа Кашка, генерален директор на ФГУП «Атомфлот». – Корабостроителите, изпълнителите и екипажът за предаването му са направили много. Доволни сме от резултатите. Атомният ледоразбивач «Арктика» е готов за прехода до Мурманск”.

На 17 септември, след завършването на втория етап на морските изпитания, пилотният универсален атомен ледоразбивач „Арктика” по проект 22220 се завърна в Санкт Петербург.
В периода от 23 юни до 16 септември във Финландския залив и Балтийско море беше проверена работата на механизмите и оборудването на кораба с ядрена енергия, електроенергийната система беше тествана в морски условия, а маневрените характеристики на плавателния съд при различни варианти на газене.

На 22 септември водещият универсален атомен ледоразбивач „Арктика“ ще напусне пристана на АД „Балтийски завод“ в посока пристанището Мурманск.
Планира се преходът да отнеме около две седмици. През това време работата на атомния ледоразбивач ще се проверява и в ледови условия.

За справка

Водещият универсален ядрен ледоразбивач по проект 22220 се изгражда от АО «Балтийский завод» по поръчка на Държавната корпорация за атомна енергия „Росатом” (корабът е заложен на 5 ноември 2013 г., корабът е спуснат на вода на 16 юни 2016 г.).
Той ще се превърне в най-големия и най-мощният ледоразбивач с ядрена енергия в света.
Ледоразбивачът е проектиран както за независимо превеждане на кораби, включително кораби с голям тонаж, така и на конвои в Западна Арктика.
Конструкцията на кораба с две нива на газене позволява да се използва както в арктическите води, така и в устията на полярните реки, по-специално в плитките райони на Йенисей (посока Дудинское) и Обския залив.

Основни характеристики на кораба: дължина – 173,3 метра (160 метра на проектната водна линия); ширина – 34 метра (33 метра на проектната водна линия); височина – 15,2 метра, мощност – 60 MW (на валовете); скорост – 22 възела (в чиста вода), газене – 10,5 метра / 8,65 метра; максимална ледопроходимост – 2,9 метра; водоизместимост – 33 540 тона; очакван експлоатационен живот – 40 години; броят на екипажа е 53 души.

Техническият проект на атомния ледоразбивач е разработен от Централното конструкторско бюро „Айсберг” през 2009 г. Ледоразбивачът е оборудван с двуреакторна енергийна установка, като основния източник на пара е реакторната установка от ново поколение «РИТМ-200» с мощност 175 MW, специално проектирана за този плавателен съд.

RITM-200 е иновативна, нямаща чуждестранни аналози изцяло руска разработка на едно от най-старите конструкторски бюра в ядрената индустрия, «ОКБМ Африкантов» (Нижни Новгород, част от АД Атоменергомаш).
Проектирана е въз основа на опита в създаването и експлоатацията на ядрени установки за ледоразбивачи, като се вземат предвид съвременните тенденции в развитието на световната ядрена енергетика.

Това е двуреакторна установка с реактори с топлинна мощност от 175 MW всеки.

„RITM-200″ е почти два пъти по-лека и компактна, съответно по-евтина по отношение на разхода на материал и заема по-малко място на кораба – следователно е по-рентабилна.
Конструктивно това решение се постига поради факта, че парогенераторите, които преди са били извън реактора, сега са разположени директно в него (интегрална компановка).

Атомният ледораабивач е кръстен на легендарния ледоразбивач «Арктика», който стана първият кораб в историята, достигнал Северния полюс по вода.

Източник: http://www.energyland.info/news-show-tek-atom-203323

Tags: , ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

Енергиен комплекс за безвъглеродно производство на електроенергия

Напоследък редица анализатори отбелязват намаляване на значението на ядрената енергетика, която осигурява малко над 10% от електроенергията в света през 2019 г. Изграждането на...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ-2020 няма да се проведе заради епидемията от COVID-19

Последни коментари