ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Изпитания на ЛАЕЦ-2 в режим на маневриране – очакват се значителни изменения на мощността на енергоблоковете

16.08.2020

В ЛАЕЦ-2 могат да започнат изпитания на системата за маневриране, тоест значителна промяна в мощността на енергоблоковете през денонощието
Централата ще се превърне в изпитателна площадка за технологията, която след това може да бъде продавана в чужбина.

 

Както стана известно на „DP“, подготовката на технологията за маневриране в рамките на научно-изследователските и опитно-конструкторските работи (НИОКР) работи „Атомпроект“ АД, инженерно подразделение на държавната корпорация „Росатом“.
Според експерти, близки до структурите на Росатом, работата е в разгара си: изготвена е пътна карта, а първите модернизации в ЛАЕЦ-2 могат да бъдат извършени в края на тази година при плановия превантивен ремонт (ППР).

Маневрирането е различно от лекото намаляване на мощността.
„Дълбокото маневриране“ предполага намаляване на мощността на енергоблока с 30-50% и дори до 100%.
Това може да се случи по това време на денонощието, когато търсенето на електроенергия спада: през нощта и в средата на деня.

Росатом потвърди факта на подготовка за новия проект, но отказа да предостави подробности, позовавайки се на търговска тайна. „Тестовете с цел потвърждаване на определените изисквания за регулиране на мощността в рамките на денонощието се планират по време на опитно-промишлената експлоатация на енергоблок № 2 на Ленинградската АЕЦ-2″, добавиха от пресслужбата на Росатом. От „Атомпроект“ също не дадоха подробности, но потвърдиха, че по такива разработки се работи активно.

Важни подробности

Както твърдят ядрените енергетици, маневрирането се практикува от дълго време в света, например във Франция.
Основната задача на тази технология е да регулира производството на електроенергия въз основа на ежедневното потребление. Това е най-интересно за страните, които искат да се съсредоточат конкретно върху ядрената енергетика.
Източници, близки до Росатом, предполагат, че един от мотивите за развитието на такава система в Русия, където няма големи проблеми с енергийния баланс, е възможността за въвеждането й, например, във Финландия.

В процеса на постоянни промени в мощността на енергоблока се увеличават термомеханичните натоварвания върху материалите на активната зона и оборудването на реакторната установка.
Както обясни Виталий Ермолаев, професор в Техническата академия на Росатом, маневрирането е безопасно с отговорен подход. „За отстраняване на грешки и аварийни ситуации винаги се извършва подробна подготвителна изчислителна и експериментална работа, която се извършва от главния конструктор на реакторната инсталация. Тогава всички аспекти на този режим се разглеждат отново и едва след това се взема решение за използване на маневриране в блока. Тези работи не могат да бъдат опасни. за населението и околната среда, тъй като те се предоставят в пълно съответствие с изискванията на „Ростехнадзор„, каза експертът.

Преди това маневрирането е тествано в енергоблок № 6 на Нововоронежската АЕЦ с реактор ВВЭР-1200 (същият като на централата в Ленинград). Енергийният блок работи успешно в този режим в продължение на 10 денонощия (http://atominfo.bg/?p=80201 ).

Източник: https://www.dp.ru/a/2020/08/14/Bez_izlishestv

Tags: ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

ЕС – Ядрената енергетика се изплъзва от Европа

Атомът тръгва от Запад на Изток, и това съществено променя ядрения отрасъл. Към такъв извод са склонни много от участниците в европейския ядрен форум,...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ-2020 няма да се проведе заради епидемията от COVID-19