Благодарение на рекуперативната спирачна система, натовареният eDumper натрупва енергия, докато се движи надолу.
Така за една година той спестява 50 хиляди тона дизелово гориво, намалявайки въглеродния си отпечатък в атмосферата с 1,3 милиона кг.
Електрическият самосвал eDumper с тегло 45 тона работи в каменна кариера близо до Бил, в Швейцария. Всеки ден той не само вози товари, но има и огромен принос за околната среда.
Работата на EDumper е да транспортира по 65 тона скална маса надолу по планината, по черен път с наклон от 13%, до фабриката за производство на цемент.
Масата му с товара, когато се движи надолу е увеличана повече от двойно, разказва ZME Science.
Голямата инерция позволява на регенеративната спирачна система да акумулира повече електроенергия, отколкото е необходима, за да може eDumper празен да се изкачи нагоре в планината.
Рекуперативна спирачна система?
Движещите се превозни средства имат значителна кинетична енергия и когато автомобил с двигател с вътрешно горене трябва да спре, цялата тази енергия обикновено се губи под формата на топлина.
Обаче, електрическите автомобили могат да я преобразуват и съхраняват в акумулатора. Днес регенеративно спиране може да се приложи навсякъде – от електрическия скутер до трактора.
Благодарение на тази система за зареждане на батерията, eDumper спестява 50 000 тона дизелово гориво годишно, намалявайки своя въглероден отпечатък с 1,3 милиона кг.
Подробности
Електрическият самосвал е произведен от Kuhn Schweitz AG на базата на кариерния-камион Komatsu HB 605–7.
Дължината на самосвала е девет метра, широчината и височината му са по 4,2 м. С повдигнат кош той достига височина 8,5 метра.
Камионът се захранва от батерии с мощност 600 kWh, които тежат 4,5 тона и почти шест пъти превъзхождат по капацитет акумулаторите на Tesla Model S.
Още подробности с виедео на: http://www.nanonewsnet.ru/news/2019/samyi-tyazhelyi-elektricheskii-gruzovik-zaryazhaet-sebya-sam