Руската корпорация „Росатом“ разчита до 2030 г. да създаде собствена единна цифрова платформа, съобщи директорът по цифровизация на компанията Екатерина Солнцева.
„Сега сме на най-важния етап от съгласуването на цифровата стратегия на „Росатом“, която въплъщава най-съвременните цифрови разработки“, заяви тя.
Има три основни направления на стратегията. Първото е вътрешната цифровизация, като главната цел на направлението е повишаване на конкурентоспособността на продуктите на „Росатом“ на световния пазар.
Второто направление е съдействие за развитието на държавната програма „Цифрова икономика“.
„Росатом“ е сериозен играч в областта на цифровизацията. Готови сме да споделим своите технологии и да помогнем за това, първата вълна на трансформирането на руската икономика към цифровизация да премине успешно“, отбеляза Солнцева.
Третото направление са цифровите продукти, които са създадени от руските специалисти и икономисти.
В цифровата стратегия на руската корпорация има визия „Росатом – 2030+“. „Така го виждаме – до 2030 г. „Росатом“ да има единна цифрова платформа“, каза Солнцева.
Източник: http://www.1prime.ru