ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


На Беларуската АЕЦ очакват пристигането на новия корпус на реактора за първи енергоблок – подробности

29.12.2016

Вчера, 28 декември, около 21 часа местно време съгласно графика за транспортирането му, железопътният състав с корпуса на реактора трябва да е пристигнал на площадката на Беларуската АЕЦ.

 

Кореспондентите на TUT.BY неотлъчно следят движението на влака със скъпоценния товар.

Транспортът се движи бавно като непрекъснато се контролира преминаването през критичните за габаритите на товара места.

 

Силовото електрозахранване на железопътния участък (контактната мрежа) от съображения за безопасност се изключва.
Двигателната установка на влака е реализирана с дизелови локомотиви, част от снетите от въоръжение по настояване на САЩ бойни железопътни ракетни комплекси (БЖРК) в периода на излизане от епохата на “студената война”.

 

В средата на състава се намира управляемата платформа на вагона-транспортьор с корпуса на реактора. Той е стъпил на талиги с общо 32 колела – по 16 от двете страни.
Чрез двата пулта за управление, намиращи се отпред и отзад на превозвания уникален товар, операторите могат да регулират положението му до 50 сантиметра (нагоре-надолу, вляво-вдясно) спрямо железопътното платно, с цел да не се допира до обекти на ЖП-инфраструктурата.

 

Електрозахранването на всички системи на вагона-транспортьор е автономно от по два дизелгенератора (ДГ), разположени във вагоните за персонала (отпред и отзад на товара).Б.Р. – вижте първата снимка.
Има още по два ДГ в режим на студен резерв, с време за готовност до 20 секунди.

 

В духа на хибридната война, някой от недобросъседските медии се опитаха да раздухат истерия около нов инцидент при транспортирането на реактора. Фактите са следните. Разгледайте внимателно снимките!

 

При навлизане в една от междинните гари екипът на вагона-транспортьор е установил, че след всички настройки на положението на товара и сваляне на защитния транспортен метален кожух не достигат няколко сантиметра реакторът да премине безопасно  покрай семафора.
Извиканият екип на ЖП-инфраструктура е освободил и наклонил леко стълба на семафора за да премине платформата с корпуса на реактора.

Никакво съприкосновение на реактора със стълба не е имало!

А за повреди изобщо не може да се говори. Вижте сами.

 

Според съобщението на БЕЛТА, късно снощи влакът с корпуса на реактора е пристигнал на площадката на централата.

Tags: , ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

ЕС – Ядрената енергетика се изплъзва от Европа

Атомът тръгва от Запад на Изток, и това съществено променя ядрения отрасъл. Към такъв извод са склонни много от участниците в европейския ядрен форум,...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ, 10–12.06.2020, Варна

Последни коментари