ЕЛЕКТРОПРОИЗВОДСТВО – on line

АЕЦ Козлодуй - данни за електропроизводството

Генерация и товар на ЕЕС в реално време


Япония – Honda Motor изпрати свой робот на АЕЦ “Фукушима-1”

22.06.2013

 

Новият робот-инспектор с дистанционно управление е съвместна разработка на компанията Honda Motor Co., Ltd. и Националния институт за висша промишлена наука и технологии (AIST). Той започна работа на 18 юни в японската АЕЦ “Фукушима-1, оператор на която е Tokyo Electric Power Company, Inc. (TEPCO).”

Апаратът ще работи първоначално на първи блок, като ще обследва конструкциите и оборудването както във височина, така и в тесни участъци от инфраструктурата.

Роботът се състои от гъсенична платформа с телескопична мачта за работа във високите зони и роботизирана ръка за диагностика на повърхностите. Мачтата на робота може да се издига във височина до 7 метра. Създаването на платформата е дело на AIST, а на роботизираната ръка – японската компания Honda. И е конструиран предвид последните информации за условията вътре в енергоблока.

При разработването на манипулатора на робота Honda е използвала няколко технологии, които първоначално са били разработени хуманоидния робот ASIMO.

Сред тях са:

- технологии, които осигуряват тримерно изображение на окъжаващите робота структури, чрез използването на облак от 3D-точки (група от върхове в координатната система);

- система за едновременно управление на няколко възела;

- технологии за управление, позволяващи на  робота да демпферира въздействието при съприкосновение с окръжаващите повърхности.

Новият манипулационен робот може лесно да се добере до труднодостъпни обектив сложната инфраструктура на енергоблока. Роботът има камера с увеличение, лазерен далекомер и дозиметър, разположен на края на ръката. Чрез това оборудване той създава детайлизирани изображения, събира данни в 3D формат и определя източниците на радиация.

За да се гарантира ефективната работа във височина гъсеничната платформа е конструирана с нисък център на тежестта, което осигурява на робота допълнителна стабилност.

Освен това, в платформата на AIST се използват редица устройства, осигуряващи дистанционната работа: камера, система за осветление и лазерен указател, позволяващи дистанционен контрол на робота чрез безжична връзка или чрез оптичен кабел с дължина 400 метра. Освен това, Honda и AIST са разработили съвместно интуитивен интерфейс за дистанционно управление.

Паралелно с усъвършенстването на изделието ASIMO и инженерите от Honda съсредоточават усилията си в разработването на човекоподобни роботи за работа при промишлени аварии и катастрофи. Главната им задача е предотвратяване и смекчаване на последствията от вредите причинени при стихийни бедствия.

AIST активно участва при възстановителните работи, насочени за преодоляване на последствията от Голямото източно-японско земетресение. Между другото институтът работи за адаптиране на някой роботи за работа при извеждането от експлоатация на атомната електроцентрала “Фукушима-1” на TEPCO.

Източник: // AutoWeek.com.ua

Tags: ,

Comments are closed.

Тема на седмицата

ЕС – Ядрената енергетика се изплъзва от Европа

Атомът тръгва от Запад на Изток, и това съществено променя ядрения отрасъл. Към такъв извод са склонни много от участниците в европейския ядрен форум,...

Още »

Приносът на ядрения отрасъл в икономиката на ЕС

СЪПРИЧАСТНОСТ към децата – аутисти

Търсене

БЪЛГАРСКАТА АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА – НАЦИОНАЛНА, РЕГИОНАЛНА И СВЕТОВНА ЕНЕРГИЙНА СИГУРНОСТ, 10–12.06.2020, Варна

Последни коментари